Téma měsíce

1. TŘÍDA   KOŤÁTKA  únor

Zimní kouzlo

Podtéma: Zimní radovánky,Pojď,půjdeme si hrát

K čemu děti vedeme:

  • rozvíjení pohybových schopností
  • zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky
  • vytváření sociální přizpůsobivosti,komunikace ve skupině

Básně:

Jen co vstanu z postele,už si cvičím vesele,

ruce nahoru,ruce dolů,od sebe a zase spolu.

Dřepnu,vstanu,vyskočím,dokola se zatočím.

Lyžaři

Když se zima vydaří,radují se lyžaři.

Na horách na sjezdovce,jezdí slalom dolů z kopce.

Když seberou odvahu,jedou šusem ze svahu.

Sněhulák

Stál sněhulák na šišato,

kdo ho stavěl může za to.

Ty,ty,ty,tys to byl,

tys ho špatně postavil.

 

Sněží

Podívej jak sněží venku,

vidíš chumelenici?

Každá střecha za chvilenku

bude v bílé čepici.

 

Chumelenice

První vločka, druhá, třetí, z nebe na zem právě letí.

Jedna vedle druhé sedá, volné místo ještě hledá.

Na strom, střechu, silnici, udělají čepici.

 

Písně:

  • Dva mrazíci
  • Padá sníh
  • Sněží
  • Zima je tu děti
  • Huboval vrabčák na zimu
  • Sněhulák

Pohybové hry:

  • Na mrazíky
  • Sáně
  • Meluzína

Hledá, hledá meluzína, kde je díra do komína. Hledej, hledej meluzíno, komínu tu máme plno. Až největším proletíš, teplem se hned rozpustíš.

Výtvarné a pracovní činnosti:

  • výroba papírových sáněk a lyží
  • zimní krajina-malování
  • nalepování vlny-šála,svetr

Pohádky:

  • Z mechu a kapradí
  • O zajíčkovi a lišce
  • Broučci
  • Kocour Modroočko

AKCE TŘÍDY:

 Den s mou oblíbenou hračkou

 

2. TŘÍDA   ŽELVIČKY

ZIMNÍ KOUZLO

     Podtéma: Pohádkový klíček, Čas ledových květů, Budu školák, Zimní sportování, Olympiáda, Zimní radovánky

 

    

Pedagogický záměr, směřování dětí ke klíčovým kompetencím:

  • u dětí fantazii četbou pohádek a pohádkových příběhů, sledovat děj příběhu, vyslechnutý příběh převyprávět, vhodně formulovat věty
  • poznat a rozlišit základní geometrické tvary , rozlišit je i pojmenovat
  • zapamatovat si text, zvládnout jednoduchou dramatickou roli
  • vytvářet podnětné prostředí, pro vytváření pozitivního vztahu k učení
  • samostatně se oblékat, zavazovat si tkaničky, postarat se o své věci
  • popsat základní znaky ročních období

KNIHY: O pejskovi a kočičce, Broučci, Pohádkový dědeček, Špalíček pohádek

BÁSNĚ:

PRINCEZNIČKA NA BÁLE, BRUSLE, LYŽE, SNĚHULÁK

ZIMA, zima zimička, hází bílá peříčka, děti si je chytají, koule si z nich dělají.

ČEPICE mi hodně sluší, schovává mi obě uši. K čepici mám rukavice, kdyby byla fujavice.

PRINCEZNA

Princezna má závoj zlatý, plný drahých kamínků, ve skříni má zlaté šaty, na stříbrném ramínku. Moudrý vladař, moudrý král, žene koně v širou dál. Chvíli cválá, chvíli běží, až ke hradu s velkou věží. 

 

PÍSNĚ:

KOUZELNÝ ZVONEK, BOTIČKOVÁ PRINCEZNA, TANCOVALA JEŽIBABA, BU,BU,BU, SNĚHURKA, STRAŠIDÝLKA, ZIMA, LEDEN, JARO, LÉTO, PODZIM ZIMA, TO JE CELÝ ROK, 

HRY:

"Na vlka", Klubíčko her, "Na loupežníky", "Dva mrazíci", "Na olympijskou restauraci"

AKCE TŘÍDY:

Návštěva Loutkového divadla Ostrava, Návštěva Familygym, Den s mou oblíbenou hračkou, Lyžování na Bílé

VÝTVARNÉ A PRACOVNÍ ČINNOSTI:

  • Výroba loutky 
  • Výroba papírového loutkového divadla
  • Kresba pohádkové postavy
  • Kresba oblíbené hračky
  • Výroba knihy
  • Výroba lyžaře
  • Kresba zimní krajiny